Radio 5

Bilet kupisz, ale nie złożysz reklamacji

Bilet kupisz, ale w razie opóźnienia już go nie zareklamujesz- mowa o kuriozalnej sytuacji na dworcu PKP w Ełku. Chodzi o połączenia PKP Intercity.

Jak się okazuje w  kasie ełckiego dworca można kupić bilet na połączenia PKP Intercity, ale już złożyć na nie reklamacji się nie da. Z takim problemem zgłosił się do redakcji Radia 5 nasz słuchacz.

Pan Piotr chciał zareklamować swój przejazd ze Szczecina do Ełku, opóźniony o 50 minut oraz opóźnione o 2,5 godziny połączenie Poznań – Ełk  swojej siostry.
Chciał to zrobić w okienku kasowym na dworcu PKP w Ełku licząc, że uda się pomyślnie załatwić tę sprawę na miejscu i dużo szybciej niż przez internet. Nic bardziej mylnego…

https://radio5.com.pl/wp-content/uploads/2016/07/reklamacja-1.mp3?_=1

Jak dodaje Pan Piotr- skorzystał z pomocy powiatowego rzecznika praw konsumenta i złożył reklamację przez Internet, ale jak mówi osoby starsze mogą mieć w takiej sytuacji problem.

Co na to PKP Intercity? Jak tłumaczy Anna Zakrzewska z biura prasowego firmy- okienko kasowe PKP Intercity na dworcu w Ełku zostało zamknięte 18 czerwca. Od tamtej pory bilety na połączenia PKP Intercity można nabyć w okienku kasowym PKP Przewozy Regionalne, ale reklamacji na połączenia PKP Intercity w takim okienku złożyć nie można.

 Jak więc pasażerowie mogą dochodzić roszczeń w przypadku np. opóźnionych połączeń?

https://radio5.com.pl/wp-content/uploads/2016/07/reklamacja-pkp-intercity-2.mp3?_=2

A czy jest szansa, że kasa PKP Intercity na ełckim dworcu znów będzie otwarta dla podróżnych?

https://radio5.com.pl/wp-content/uploads/2016/07/reklamacja-pkp-intercity-3.mp3?_=3

Póki co, rzeczniczka firmy informacji na temat sposobów złożenia reklamacji poleca szukać również pod płatnym numerem infolinii PKP Intercity.