Składanie wniosków urzędowych przez internet, czy uzyskiwanie zaświadczeń bez konieczności stawienia się w urzędzie. Z tych udogodnień będą mogli skorzystać interesanci w Starostwie Powiatowym w Ełku. Na dzisiejszej sesji, tamtejsi radni przegłosowali uchwałę dotyczącą cyfryzacji urzędu. Samorząd będzie starał się o pozyskanie na ten cel środków w Unii Europejskiej.
-„E-urząd” ma ułatwić mieszkańcom kontakt z urzędnikami. Skorzystają na tym także pracownicy, mówi Marek Chojnowski, starosta ełcki.
Całkowity koszt inwestycji to 2 mln 115 tysięcy złotych. Do pozyskania jest nawet 85 % środków. Jeżeli samorząd otrzyma dofinansowanie to system zacznie funkcjonować najpóźniej w 2017 roku.
Starostwo Powiatowe będzie realizowało też projekt „Rozpocznij Karierę od Szkoły”. Wezmą w nim udział uczniowie Zespół Szkół nr 5 w Ełku. Program zakłada trzyletnią współpracę z Niemcami, Finlandią, Grecją, Włochami i Irlandią.
-Chcemy by nasza młodzież zobaczyła jak funkcjonują zakłady pracy w innych państwach- dodaje Chojnowski.
Program jest w całości finansowany z programu „Erasmus+”. Jego koszt to około 130 tysięcy złotych.