Gmina Ełk funkcjonuje już w nowej siedzibie przy ulicy Kościuszki 28A w Ełku. Gmina właścicielem pokoszarowej kamienicy jest od grudnia 2009 roku. Zapłaciła wówczas za nią 1,5 miliona złotych. Prace przy przebudowie obiektu rozpoczęły się w 2013 roku. Nowy 4-kondygnacyjny budynek ma niemal 2 tysiące metrów kwadratowych powierzchni. Dla pracowników urzędu przeprowadzka oznacza więc rewolucyjną wręcz zmianę. Związane jest to głównie z komfortem pracy, a także wygodą przyjmowania interesantów, zaznacza Beata Ejkszta z wydziału Gospodarka Odpadami. Dla porównania – w dotychczasowej siedzibie urzędu przy ul. Armii Krajowej 3 do dyspozycji mieliśmy powierzchnię niespełna 400 m2.
Warto też zaznaczyć, że pomimo przeprowadzki do nowej siedziby, urząd nie miał przerwy w funkcjonowaniu. Prace związane z przebudową i adaptacją budynku pochłonęły około 5ciu i pół miliona złotych. Miejsca w nowym obiekcie jest tak dużo, że został tam przeniesiony Zespół Obsługi Szkół, a do końca listopada mieścić się będzie także Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. W siedzibie urzędu pracować teraz będzie łącznie około 80ciu osób, informuje Tomasz Osewski – wójt Gminy Ełk.
Problemu z dotarciem do urzędu nie będą też miały osoby niepełnosprawne. Obiekt został w pełni przystosowany do ich potrzeb. Warto też zaznaczyć, że dotychczasowa siedziba urzędu może zmienić właściciela. Na 30 listopada zaplanowano przetarg, który ma wyłonić nabywcę nieruchomości.