Pisz
XXI wiek coraz bardziej przyzwyczaja nas do załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Teraz taką możliwość zyskali mieszkańcy Pisza. Piski ratusz wprowadził e-Usługi.
Dzięki temu zobowiązania m.in. z tytułu podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego czy od środków transportu będzie można uregulować online.
– Serwis e-Usługi jest skierowany zarówno do osób fizycznych, jak i prawnych – podkreśla burmistrz Pisza Andrzej Szymborski.
Aby uzyskać dostęp do platformy e-uslugi.pisz.pl wymagana jest rejestracja. Strona umożliwia użytkownikom składanie podań, wniosków i deklaracji oraz dokonywanie rozliczeń, daje też możliwość przeglądania i weryfikowania swoich zobowiązań. Jak czytamy w regulaminie usługi, za jego pośrednictwem możliwe będzie także zgłaszanie usterek na terenie gminy i umówienie fizycznej wizyty w Urzędzie Miejskim w Piszu.
Uruchomienie platformy to część projektu „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej gminy Pisz”. Jego całkowita wartość to niecałe 2,3 miliona złotych. W ponad 80 procentach został sfinansowany z funduszy europejskich.
Źródło: Urząd Miejski w Piszu
Autor artykułu: mp