Wojewoda podlaski nie wystąpi z wnioskiem o odwołanie Rady Miasta Sejny. Chciał tego Arkadiusz Nowalski, burmistrz Sejn. Wyjaśniał, że w jego ocenie Rada Miasta z premedytacją łamie prawo i pogarsza sytuację miasta. Poszło o problemy z uchwaleniem budżetu Sejn. Radni nie zgadzali się na zapisy, które przygotował burmistrz. Dlatego na początku lutego włodarz skierował stosowne pismo do wojewody podlaskiego. Wnioskował, aby ten rozpoczął odpowiednią procedurę zmierzająca do odwołania rajców.
Wojewoda przeanalizował sprawę i uznał, że nie upatruje „powtarzającego się naruszenia przez radę gminy Konstytucji lub ustaw”. Stosowną informację na ten temat podała Radiu 5 Monika Mróz, asystent polityczny z biura wojewody podlaskiego.
Wojewoda Podlaski rozpatrzył wniosek Burmistrza Miasta Sejny w sprawie rozwiązania Rady Miasta oraz udzielił na nie odpowiedzi pismem z dnia 23 lutego 2017 r. Wojewoda Podlaski stwierdził, że „Dotychczas sprawowany nadzór nie potwierdził, iż działalność Rady Miasta daje podstawy do rozwiązania Rady. Rada Miejska w Sejnach wypełnia bowiem obowiązki wynikające z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zgodnie z którym rada gminy obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Ponadto podejmowane są uchwały, których obowiązek przyjęcia nakładają na organ stanowiący przepisy szczególne. Do kompetencji rady gminy należy merytoryczne podejmowanie decyzji w formie uchwał i rada może podejmować uchwały zgodne z inicjatywą uchwałodawczą organu wykonawczego lub nie wyrazić zgody na dane rozwiązanie w formie uchwały odmawiającej podjęcia danej uchwały. Uchwałę budżetową podejmuje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, co do zasady przed rozpoczęciem roku budżetowego, czyli do 31 grudnia roku poprzedniego. Jednak z art. 239 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych wynika, że w szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 31 stycznia roku, na który budżet jest uchwalany. Dopiero gdy właściwa rada nie podejmie uchwały w tym terminie, budżet gminy jest ustalany przez właściwą regionalną izbę obrachunkową. Działalność Rady polegająca na podejmowaniu uchwał w odniesieniu do których zostały wydane przez organ nadzoru rozstrzygnięcia nadzorcze stwierdzające ich nieważność nie może być przesłanką do zastosowania przez Sejm dyspozycji art. 96 ustawy o samorządzie gminnym, gdyż dotyczy to tylko niektórych uchwał, a nie całości działalności uchwałodawczej. Organ nadzoru tym samym nie upatruje „powtarzającego się naruszenia przez radę gminy Konstytucji lub ustaw”.