W tym tygodniu Urząd Miejski w Suwałkach ogłosił 5 konkursów na wolne stanowiska urzędnicze. Poszukiwani są pracownicy do Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Spraw Społecznych oraz Wydziału Oświaty, Wychowania i Sportu.
Propozycje wolnych stanowisk są następujące:
- podinspektor w Wydziale Oświaty, Wychowania i Sportu, gdzie przewidujemy zatrudnienie od 1 sierpnia tego roku
- inspektor w Wydziale Oświaty, Wychowania i Sportu, zatrudnienie również od 1 sierpnia
- podinspektor w Urzędzie Stanu Cywilnego, także od 1 sierpnia
- kierownik w Urzędzie Stanu Cywilnego, zatrudnienie od 1 lipca
- inspektor w Wydziale Spraw Społecznych, także od 1 sierpnia 2018 r.
Szczegóły dotyczące naborów pracowników można znaleźć TUTAJ.
– Kolejne przejścia na emeryturę sprawiają, że kadra ratusza młodnieje. Średnia wieku pracowników spada i wynosi obecnie 46 i pół roku. Od 2017 roku z magistratu odeszło 11 osób, a w tym roku tyle samo zadeklarowało odejście – informuje Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
Na ich miejsce zatrudniani są nowi, młodsi pracownicy. Na 26 ubiegłorocznych konkursów dziesięcioro zatrudnionych miało mniej niż 35 lat.
W tej chwili w urzędzie pracuje 13 osób pomiędzy 20 a 29 rokiem życia, 55 pomiędzy 30 a 39 rokiem życia, 54 pomiędzy 40 a 49 rokiem życia, 53 pomiędzy 50 a 59 rokiem życia i 44 pomiędzy 60 a 69 rokiem życia.
Warto w tym miejscu wspomnieć również o wykształceniu pracowników. 177 osób zatrudnionych w urzędzie ma wykształcenie wyższe/licencjackie, 27 średnie zawodowe/techniczne, 8 policealne, 3 zawodowe zasadnicze, 2 wyższe niepełne.
Aktualnie w magistracie pracuje 216 osób.