Radio 5

Prawie 5 mln zł kary nałożył na Multimedię UOKiK

Prawie 5 milionów złotych kary nałożył na Multimedia Polska Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator telewizji kablowej w umowach z klientami nie określał gwarantowanej zawartości programowej pakietów, a jedynie ilość kanałów. Dawało mu to możliwość wyłączania niektórych kanałów i zastępowania ich innymi w trakcie trwania umowy.

– Dodatkowo spółka nie zawsze informowała abonentów o tych zmianach – mówi Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik praw konsumenta w Ełku.

https://radio5.com.pl/wp-content/uploads/2016/02/Dariusz-Dracewicz-powiatowy-rzecznik-praw-konsumenta-w-Ełku-24.02.16..mp3?_=1

Klienci, którzy nie zgadzali się na zmiany mogli wypowiedzieć umowę, ale Multimedia naliczała im kary. UOKiK uznał te praktyki za bezprawne.

https://radio5.com.pl/wp-content/uploads/2016/02/Dariusz-Dracewicz-powiatowy-rzecznik-praw-konsumenta-w-Ełku-2.mp3?_=2

Decyzja nie jest jeszcze prawomocna, ale Dracewicz radzi klientom, którzy już zapłacili kary, by składali do Multimedii pisemne wnioski o zwrot pieniędzy.