Przedstawiciele branży drogowej dyskutowali w czwartek (15.03) w Suwałkach. To uczestnicy II Wschodniego Forum Drogowego: Kruszywo-Cement-Beton. Tematem był układ głównych korytarzy drogowych i kwestia miejscowych kruszyw, które drogowcy chcą stosować w szerszym zakresie. Nie obyło się bez rozmowy o niepokojących miejcowe samorządy planach przeprowadzenia Via Carpatii z Białegostoku w stronę Knyszyna, Ełku, a dalej szlakiem Via Baltica do Suwałk. Zdaniem samorządowców, to wydłuży trasę ze stolicy województwa w kierunku państw nadbałtyckich. Lokalne władze wolałyby, aby Via Carpatia biegła przez Korycin do Augustowa. Zdaniem Zbigniewa Kotlarka, prezesa Polskiego Kongresu Drogowego w tej sprawie muszą zwyciężyć racjonalne przesłanki i w pewnym sensie przychyla się do opinii chociażby władz Suwałk.