Zmiana pracy to spore wydarzenie w życiu. Dlatego też warto się do niego odpowiednio przygotować. Zanim rozpoczniesz poszukiwania nowego etatu, skup się na napisaniu dobrego CV, uwzględniającego ostatnio nabyte umiejętności i kompetencje. Wskazówki dotyczące stworzenia tego dokumentu znajdziesz w poniższym artykule. Miłej lektury!
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zasada ta dotyczy przede wszystkim fotografii, jaką masz zamiar dołączyć do dokumentu. Mile widziane są te zdjęcia, które prezentują postać w ujęciu portretowym, ukazującym nieco więcej niż twarz. Na nich wychodzi się zwykle korzystniej niż na typowych zdjęciach do dowodu osobistego czy prawa jazdy. Warto, aby fotografia zachowała pewien formalizm (dobrze być odpowiednio ubranym i przestrzegać zasad dress code’u), choć lekki uśmiech i przyjazna postawa ciała na pewno nie zaszkodzą.
Zadbaj o szatę graficzną
Atrakcyjna prezentacja swojego doświadczenia, kompetencji i wykształcenia na pewno zwiększą Twoje szanse na bycie zauważonym spośród sterty podobnych do siebie CV. Przykład czytelnej szaty graficznej takiego dokumentu znajdziesz na stronie https://cveasy.pl/przykladowe-cv. W przypadku większości stanowisk zdecydowanie sprawdzają się minimalistyczne, schludne i przejrzyste szablony. Jeśli natomiast aplikujesz do pracy typowo kreatywnej, stwórz CV bardziej wyraziste i dopasowane do charakteru przyszłej pracy. Na przykład ubiegając się o posadę grafika w firmie produkującej gry swoje umiejętności możesz zaprezentować w postaci punktów lub pasków procentowych. Na pewno uatrakcyjni to cały dokument.
Pisz zwięźle
CV to dokument, który powinien być możliwe zwięzły – najlepiej, jeśli nie zajmuje więcej niż jednej strony. Pamiętaj o podziale na sekcje takie jak: dane osobowe, doświadczenie, wykształcenie, umiejętności, języki obce, zainteresowania. Nie zapomnij też o umieszczeniu klauzuli ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacyjnych – bez niej wiele firm nie mogło w ogóle włączyć Cię do procesu rekrutacyjnego.
Pamiętaj o odwróconej chronologii
W sekcjach takich jak doświadczenie i wykształcenie obowiązuje zasada odwróconej chronologii, co oznacza, że najpierw powinieneś opisywać ostatnie miejsce pracy i ostatnie miejsce kształcenia się, by następnie przejść do tych starszych. W ten sposób eksponujesz informacje najbardziej przydatne pracodawcy bądź rekruterowi działającemu w jego imieniu.
Unikaj mijania się z prawdą
Stare przysłowie, że kłamstwo ma krótkie nogi sprawdza się również w tym przypadku. Dotyczy to nie tylko informacji o poprzednich miejscach pracy (które nietrudno zweryfikować), jak też choćby znajomości języków obcych. Jeśli chcesz być traktowany poważnie, bądź szczery w kwestii własnych kompetencji.
Daj się poznać jako interesująca osoba
Sekcja dotycząca zainteresowań jest miejscem do tego, aby dać się poznać z szerszej perspektywy. Dlatego jeżeli jesteś miłośnikiem historii II wojny światowej, a aplikujesz na stanowisko redaktora w serwisie internetowym, zamiast ogólnej formułki „dobry film i dobra książka”, wpisz „literatura i film o tematyce II wojny światowej”. Twoja pasja będzie dodatkowym atutem.
Artykuł sponsorowany