Suwałki
Bezpośrednią obsługę petentów czasowo zawiesił Urząd Stanu Cywilnego w Suwałkach. Powodem jest pogarszająca się sytuacja epidemiologiczna i wysoka, bo 80 % absencja pracowników wydziału. W związku z tym osobiście przyjmowane będą tylko i wyłącznie sprawy pilne – to znaczy rejestracja zgonów oraz martwych urodzeń. Czynności będą realizowane w poniedziałki w godz. od 8.00 do 16.00 oraz od wtorku do piątku w godz. od 7.30 do 14.30.
W każdym innym przypadku wnioski przyjmowane będą wyłącznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub poprzez pozostawienie wniosku w biurze podawczym urzędu w holu głównym budynku przy ul. Mickiewicza 1.
Wnioski dotyczące rejestracji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego mogą być składane wyłącznie drogą pocztową, natomiast pozostałe wnioski, na przykład o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego, o zmianę imienia i nazwiska, o sprostowanie lub uzupełnienie aktów stanu cywilnego można składać listownie lub elektronicznie, za pośrednictwem profilu zaufanego.
Ratusz przeprasza za wprowadzone ograniczenia i wyjaśnia, że w tym momencie pracuje wyłącznie jedna z pięciu osób zatrudnionych w Wydziale, mająca dostępy do rejestrów państwowych. Rozumiejąc wystąpienie bardzo pilnych przypadków, w których wymagane jest wydanie odpisu aktu stanu cywilnego ratusz prosi o kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem komunikacji elektronicznej.
telefon: 87 562 80 16, usc@um.suwalki.pl i indywidualne ustalenie możliwego terminu załatwienia sprawy.
Apelujemy do mieszkańców o zrozumienie trudnej sytuacji i prosimy o odłożenie załatwienia spraw nie mających pilnej potrzeby na późniejsze terminy lub skorzystanie z możliwości ich załatwienia w innych urzędach stanu cywilnego.
– czytamy w komunikacie Urzędu Miasta. Odpisy aktów stanu cywilnego: urodzenia, zgonu czy zawarcia małżeństwa można pobrać w każdym urzędzie stanu cywilnego.
Autor: AP
Źródło: UM Suwałki