Ełk
Podziemny tunel drogowy powstanie od ulicy Cmentarnej w Ełku w kierunku strefy ekonomicznej. Tym samym drogi samochodowej nie przetnie ruchliwa trasa kolejowa Rail Baltica.
O rozwoju infrastruktury komunikacyjnej Ełku i regionu 17 czerwca na konferencji mówili między innymi: Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury, jego doradca Paweł Czemiel, Ireneusz Merchel, Prezes PKP PLK oraz Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku i poseł Wojciech Kossakowski.
Jak mówi Tomasz Andrukiewicz, tunel to dobre rozwiązanie.
Rozwijają się inwestycje kolejowe i drogowe. Zarówno te wielkiego formatu, jak Rail Baltica czy Via Baltica, i te lokalne – jak mała obwodnica Ełku – to, jak powiedział minister Adamczyk, walka z wykluczeniem komunikacyjnym regionu.
– Wsłuchujemy się w potrzeby mieszkańców – mówi szef resortu infrastruktury.
Modernizacja trasy kolejowej Ełk – Pisz – Szczytno, przetarg na odcinek Ełk – Korsze to dobre zwiastuny.
– Kolej to korzyści także dla mieszkańców mniejszych miejscowości – zapewnia prezes Merchel.
Poseł Kossakowski zapewnił o tym, że o dobre rozwiązania dla Ełku i regionu zabiega w Warszawie, a pomocne są w tym środki z Funduszu Dróg Samorządowych.
Ciąg dalszy budowy małej obwodnicy Ełku uzależniony jest od wsparcia rządowego. Inwestycja ma być prowadzona etapami, a jeden z nich będzie zawierał budowę mostu na rzece Ełk.
Źródło: Radio 5
Autor: wm