Jak efektywnie wykorzystać czas wolny w ferie? Wiedzą to doskonale gimnazjaliści ze Stradun.
Tamtejszy Zespół Szkół Samorządowych jest jedną z trzech placówek w województwie warmińsko-mazurskim, które uczestniczą w projekcie realizowanym przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Grupa piętnaściorga uczniów zamiast zimową przerwę w nauce spędzić przed ekranem komputera czy telewizora, zdecydowała się wziąć udział w dodatkowych zajęciach z ekonomii.
Jak zaznacza Anna Nowacka – nauczycielka – ich szkoła w projekcie uczestniczy już szósty raz.
Uczniowie poznali podstawowe pojęcia, takie jak: popyt, podaż, konkurencja czy patriotyzm gospodarczy. Mieli także szansę wykształcić u siebie zdolności negocjacyjne, czy nauczyć się odpowiedzialnego gospodarowania pieniędzmi.
Do gier i zabaw ekonomicznych młodzież podchodziła z wielkim zaangażowaniem.
Założeniem projektu jest również to, że nauczycielowi w prowadzeniu zajęć pomaga student ekonomii lub finansów. W tym roku z młodzieżą współpracował Radosław Niecikowski z Państwowej Wyższej Szkoły Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży.
Młodzież miała również okazję przekonać się jak omawiane podczas zajęć zagadnienia wykorzystywane są w praktyce. Było to możliwe dzięki dwóm wyjazdom.
W województwie warmińsko-mazurskim w projekcie „Ferie z ekonomią”, poza szkołą w Stradunach, uczestniczą gimnazja w Gronowie Górnym oraz w Iłowie-Osadzie. W całej Polsce bierze w nim udział prawie 1000 uczniów z 65 szkół zlokalizowanych na terenach wiejskich.