kraj
Akcja solidarnościowa dla całej branży związanej z organizacją i pracą przy wydarzeniach kulturalnych, w sektorze spotkań i wydarzeń biznesowych oraz wielu innych, które nie mogą się odbywać z powodu pandemii odbędzie się w środę 30 września.
Tego dnia o godzinie 20:00 czasu lokalnego ludzie z branży technologii wydarzeń z całego świata solidaryzują się pod hasłem Stand as One. Koncepcja akcji zakłada artystyczne podświetlenie na czerwono budynków charakterystycznych dla danego miasta, gdzie często organizowano wiele wydarzeń. Za pośrednictwem streamingu dostępna będzie relacja live na profilu Facebook „We Make Events Poland”. Udział w akcji potwierdziły tysiące techników z ponad 20 krajów. Na ten moment do akcji zgłosiły się kraje takie jak: USA, Australia, Bangladesz, Brazylia, Kanada, Hong Kong, Nowa Zelandia, Belgia, Niemcy, Afryka Południowa, Słowenia, Chile, Polska i wiele innych.
Amerykańska NASA również wyraziła chęć pomocy i przy sprzyjających warunkach pogodowych wykona zdjęcia oświetlonych obiektów na świecie, które zostaną wskazane przez organizatorów. W Polsce na tą chwilę podświetlony zostanie między innymi Spodek w Katowicach oraz Stadion we Wrocławiu. Do finalnej listy dołączą kolejne obiekty z naszego kraju.
Kampania #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One ma na celu podniesienie świadomości opinii publicznej i mediów w zakresie wspierania sektora wydarzeń na żywo. Nie odbywają się główne festiwale, koncerty, wycieczki, targi czy wydarzenia biznesowe. Bez natychmiastowego wsparcia rządów krajowych sektor wydarzeń i łańcuch powiązanych podmiotów jest zagrożony absolutnym załamaniem. Od marca miliony ludzi na całym świecie pozostają bez pracy, a perspektywa powrotu szacowana jest na wiosnę 2021 r.
Inicjatorem akcji #WeMakeEvents – RED ALERT – Stand as One jest PLASA – stowarzyszenie zrzeszające podmioty z zakresu technologii usług branży wydarzeń i rozrywki. Dotychczasowe akcje firmowane przez PLASA miały miejsce w Wielkiej Brytanii 11 sierpnia oraz w USA i Kanadzie 1 września tego roku. Polska Izba Techniki Estradowej PITE została zaproszona do udziału w globalnej kampanii w roli partnera akcji. Do tej pory PITE zorganizowało pikietę „Czy Nas Widać? Czy Nas Słychać?” 7 lipca w Warszawie, która była początkiem dialogu z Rządem RP w sprawie uchwalenia programów wspierających branżę.
Autor: AP
Źródło: Airpol Sound & Light