Radio 5

Pamiętajmy o swoich konsumenckich prawach

Region

Podczas przedświątecznych zakupów pamiętajmy o swoich prawach – mówi Anna Micielica, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Suwałkach. Pomimo epidemii koronawirusa mieszkańcy Suwalszczyzny tłumnie ruszyli na zakupy. Wiele osób kupuje też przez internet. Nie wszyscy jednak znają swoje prawa. Trudności z reklamacją czy wadliwym towarem to najczęstsze problemy, z jakimi spotykają się konsumenci. Anna Micielica przypomina też, kiedy zakupiony towar możemy zwrócić.

https://archiwum.radio5.com.pl/wp-content/uploads/2020/12/konsument1.mp3?_=1

Klienci spotykają się też z niezgodnością cen na metkach i przy kasie. Co zrobić, jeśli kwota do zapłaty okazuje się wyższa niż ta, która widnieje przy produkcie?

https://archiwum.radio5.com.pl/wp-content/uploads/2020/12/konsument2.mp3?_=2

Każdy konsument może też skorzystać z prawa reklamacji. – Jeśli kupiony towar jest wadliwy możemy go reklamować – dodaje Anna Micielica.

https://archiwum.radio5.com.pl/wp-content/uploads/2020/12/konsument3.mp3?_=3

Pomoc przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów udzielana jest od poniedziałku do piątku w siedzibie Starostwa Powiatowego w Suwałkach lub telefonicznie 87 565 92 77.