12.02.2020
Suwałki
Prawie 122 miliony złotych wydali w ubiegłym roku na alkohol klienci suwalskich sklepów i lokali gastronomicznych. To o 9,5 miliona więcej niż w 2018. Największą część tej kwoty, bo prawie 62 miliony złotych stanowią wydatki na piwo i napoje o zawartości alkoholu do 4.5 %. Na drugiej pozycji znalazły się mocne trunki, powyżej 18 procent zawartości alkoholu, na które klienci wydali ponad 46 milionów złotych. Reszta kwoty, czyli ponad 13 milionów to wydatki na napoje o zawartości alkoholu w przedziale 4,5 – 18 procent, oprócz piwa. Najwięcej alkoholu sprzedały punkty detaliczne, gdzie klienci zostawili 115,5 miliona złotych. Natomiast wydatki na alkohol w lokalach gastronomicznych to ponad 6 milionów złotych. Według stanu na koniec 2019 roku, w Suwałkach było 177 punktów sprzedaży napojów alkoholowych, w tym 127 punktów detalicznych i 50 punktów gastronomicznych. Informację podał Urząd Miejski w Suwałkach.
Autor: AP