03.04.2020
Ełk
Prawa konsumentów nadal obowiązują. Obecna sytuacja nic w tej sprawie nie zmieniła – przypomina Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Ełku i zaprasza na zdalne konsultacje.
– Nadal mamy wszystkie prawa, które nam przysługują. Mówimy tu o gwarancji, rękojmi czy niezgodności towaru z umową i wszystkich innych prawach i obowiązkach sprzedawcy w stosunku do klienta – mówi Dariusz Dracewicz, powiatowy rzecznik praw konsumentów.
A jeżeli chodzi o problemy, z którymi zgłaszają się konsumenci do rzecznika, to głównie jest to przełożenie lub anulowanie wykupionych wcześniej wyjazdów wakacyjnych.
– Jeżeli chodzi o zwrot pieniędzy, to trzeba tu uzbroić się w cierpliwość – mówi Dracewicz.
Problemem są też imprezy rodzinne: chrzciny, wesela – szczególnie te drugie, planowane od dawna i kosztowne wydarzenia.
I tu sugestia rzecznika – przekładamy wszystko, co jesteśmy w stanie. Przedsiębiorcy nie mogą wykonać usługi i na pewno, żeby nie stracić klienta, przełożą zaplanowaną wcześniej imprezę.
W razie problemów polecamy kontakt do Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Ełku. Numer telefonu i adres mail znajdziecie na stronie starostwa powiatowego.
Źródło: Radio 5
Autor artykułu: wk