07.01.2021
Region
Nietrafione prezenty to problem, z którym wielu z nas mierzy się po świętach. Na szczęście często towar możemy oddać lub wymienić. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Suwałkach, Anna Micielica, tłumaczy zasady dotyczące zwrotów nietrafionych zakupów. Ważne czy towar kupiliśmy w sklepie stacjonarnym czy przez internet – podkreśla.
Inaczej wygląda kwestia zwrotu, jeśli chodzi o towar kupiony przez internet, bo reguluje ją ustawa o prawach konsumenta.
Zawsze jeszcze pozostają portale aukcyjne i ogłoszeniowe, które po świętach tradycyjnie pełne są niechcianych i nietrafionych prezentów. Tu jednak trzeba uważnie czytać opisy towarów, które nas zainteresują. – Internetowych oszustów nie brakuje – ostrzega Anna Micielica, Powiatowy Rzecznik Konsumentów i Eliza Sawko oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach.
I na koniec rada ponadczasowa – okazje nie istnieją. Zawsze czai się w takiej okazyjnej ofercie haczyk.
Autor: SzK, KZ