02.02.2017
Prawie milion 700 tysięcy złotych przeznaczy w tym roku Urząd Marszałkowski w Olsztynie na akcję usuwania azbestu. O środki na ten cel mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, które wcześniej przeprowadziły inwentaryzację wyrobów zawierających ten rakotwórczy minerał i posiadają opracowany i przyjęty program jego usuwania.
Jak informuje Urząd Marszałkowski w Olsztynie, samorządy mogą ubiegać się o dotację na usuwanie azbestu z budynków których właścicielami jest m.in. Skarb Państwa, osoby fizyczne, rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, czy spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe. Dofinansowanie może stanowić nawet 85 procent kosztów usunięcia tego niebezpiecznego minerału.
Środki na ten cel pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, jest to 700 tysięcy złotych. Pozostały milion to dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nabór wniosków potrwa do końca października 2017 roku.