27.01.2018
Czy budowa nowej przeprawy mostowej przez Kanał Łuczański jest zasadna? By poznać odpowiedź na to pytanie władze Giżycka zleciły wykonanie „Analizy ruchu drogowego w mieście”. W piątek (26.01) w sali konferencyjnej Ekomariny, odbyło się podsumowanie projektu.
Autor opracowania przedstawił samorządowcom i mieszkańcom warianty budowy mostu i kalkulacje z tym związane. Analiza powstała m.in. w oparciu o pomiary natężenia ruchu i obejmuje perspektywę czasową do 2030 roku.
O efektach spotkania i wnioskach płynących z opracowania mówi Wojciech Iwaszkiewicz, burmistrz Giżycka.
Wariant skierowania przeprawy w kierunku ulicy Łuczańskiej spotkał się ze sprzeciwem części mieszkańców.
Za niepotrzebną inwestycję uważa Bogdan Górski, radny Rady Miejskiej w Giżycku.
Pomysł budowy dodatkowego mostu w Giżycku związany jest z dużym natężeniem ruchu jakie występuje na ulicach miasta zwłaszcza w sezonie turystycznym. Latem kilka razy dziennie dla ruchu kołowego zamykany jest most obrotowy na kanale Łuczańskim, co powoduje przekierowanie ruchu na szosę Obwodową i korki na drodze wylotowej z Giżycka w kierunku Olsztyna.
Podczas piątkowego spotkania z mieszkańcami z sali słychać było jednak i takie głosy, że wcale nie jest źle, a problem został wyolbrzymiony.
– Kluczowa dla zasadności budowy nowego mostu jest odpowiedź na pytanie „co dalej z obwodnicą?” – mówił podczas spotkania Mirosław Drzażdżewski, wicestarosta powiatu giżyckiego.
Władze Giżycka czekają teraz na wyraźne stanowisko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad co do rozbudowy obwodnicy. Dopiero po jego otrzymaniu podjęta zostanie decyzja ws. budowy mostu.