31.08.2016
Nauka poprzez zabawę i pobudzanie ciekawości świata – takie zadania ma spełniać Szkolna Strefa Badawcza, która pojawiła się na korytarzu Szkoły Podstawowej nr 4 im. Władysława Szafera w Ełku. Są to urządzenia prezentujące różne prawa fizyki.
Daleko im jednak do tradycyjnych, nudnych pomocy naukowych. Tutaj uczeń sam dotyka nauki i musi dociec jakie prawa powodują takie, a nie inne działanie instalacji.
-Dostęp do strefy nie jest też w żaden sposób ograniczony – mówi Joanna Pabich, nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 4 i pomysłodawczyni projektu
Skąd pomysł na stworzenie takiej strefy? Jak tłumaczy Joanna Pabich, inspiracją był tutaj projekt Phänomena, o którym dowiedziała się podczas zeszłorocznego kongresu naukowego w Warszawie.
Dzięki uprzejmości Uniwersytetu we Flensburgu w Niemczech szkoła otrzymała dostęp do 52 projektów urządzeń. Zaproszenie do pomocy przy ich budowie przyjęli rodzice uczniów klas II B i V C. Jak się okazało, dla nich również było to świetną zabawą i okazją do integracji. Jak wśród uczniów przyjmie się Szkolna Strefa Badawcza okaże się już wkrótce – po pierwszym szkolnym dzwonku.
Tymczasem rodzice i nauczyciele ełckiej „Czwórki” już planują jakie urządzenia zagoszczą jeszcze na szkolnym korytarzu, gdy obecne przestaną już intrygować ich podopiecznych.